Demam Denggi

Selamat Pagi Malaysia!
Semangatnye aku pagi ni..
mana taknya baru baik dr demam..
terasa lama sgt aku x masuk opis..
even batuk masih bersisa, aku nk p keje gak..
x syiokk ar br keje dah mc kan...

hmm rabu lepas aku mmg dpt half day..
masa lunch tu kan aku p tdo jap...
tak leh nk tdo maa..
kepala aku berdenhyut2...
badan aku dah menggigil...
pakai blazer dah pon..
aircond pulak tutup..
still rasa sejuk gilerss...

lepas lunch aku inform bos..
kepala dah berat,
badan dah mula panas membahang..
jalan pon pelan je..
drive kete slow sbb kaki aku lenguh sangat...
singgah klinik terdekat dpat mc satu setengah hari..
so ikut perkiraan doktor ari jumaat aku dah sihat dan
boleh bekerja semula...

balik umah pakai sweater dan berselimut tebal...
menggigil sangat..
ntah kenapa aku boleh tiba2 demam..
lemah satu badan..
terseksa rasanya...
aku ni dah lama lama dah tak sakit..
susah nak sakit..
tp bila sakit..
mmg teruk sangat..
mcm nk mati dah rasanya..

hari khamis
aku keseorangan kat umah..
osmet dah pegi keje..huhu..
so terbaring je aku kat tilam...
aduilaa x sihat gak aku ni..
mlm tu msg kat kak mimi & kak ima..
inform ari jumaat aku maybe mc lagi..



jumaat tengahari aku call darnih..
aku keseorangan kat umah..
dah terguling2 & tak keruan..
nak drive tak larat..
so darnih datang ngan kawan dia->ebi..
ebi yg tolong drive bwk p demc..
siap check darah lagik..
aku di suspek kena demam denggi..
aiyooo gerunnyeee...
mau kena admit.. mampuihh..
check darah je dah melayang beratus ringgit..
sib baik result darah tu menunjukkan..
aku bebas dr denggi!!
alhamdulillah..



sabtu
pening kejap ilang..
sat tu ada lagi..berdenyut2 pala..
kali ni sakit dada pula..
tak senang duduk maa..
osmet dah tak tau nk wat ape..
diorg risau btol..
aku pon rasa bersalah kaco diorg..
aku asyik mengerang..
pastu kejap angkut comforter & bantal kuar masuk bilik..
sejuk maa.. x pasang kipang pon still sejuk..
mana taknya..kat luar ujan..
angin luar masuk, menggigil lee..
hari sabtu, ummi abah & adik2 baru tau aku demam teruk - dah lama-
aku malas nk cakap kat ummi..
sbb x mau ummi dan abah risau... abah la paling risau nanti tu..
pastu dia mesti inform kat chu & mak njang..
lgpon aku ingat leh sihat dlm sehari dua je..
tak sangka lama beno..
mcm mana aku leh inform ummi?
ummi call aku sbb nk tanya pasal adik kat poli..
aku plak tgh baring...
kerana soalan mcm perli
++ aikk baru kul bape dh tdo??++
uikhss aku sedih le mcm tu... bkn saje2 nk tdo..
bg tau je la aku x sihat.. hmm

hari ahad pulak senak perut ...
lepas satu sakit.. sakit lain pula yg dtg...
ptg tu berurut pula ....
dah ok sket..
aku dah berselera sket nk makan..
kalu x, hmm asik kena paksa makan ngan dia je..
tapi mlm tu sakit balik..
tgh malam lapo... x selera nk mkn kat kedai mamak..
dia bwk aku p kg baru..
aku nk gak mkn masakan melayu...
tp hampeh aku bukan makan...
siap memuntahkan lagik isi perut pula kat area situ..
aduss.. x tahan sangat...
sorry dear... i tau u malu...
tp u still sabar lagik...

bagun pagi isnin ..
alhamdulillah aku dapat bangun dengan badan yang segar..
kepala aku dah tak pening2 lagi..
skrg tinggal nk abeskan ubat yg tinggal bape ketul tu je..

masya-allah ujian utk aku selama 5 hari..
aku hanya demam.. tapi teramatlah sakitnya..
lenkali jgn minta sakit...
sihat satu rahmat...

tapi yg pasti..
aku berterima kasih sangat pada kawan2 yg concern..
susah nak dapat kawan yg tolong waktu susah..
dan juga seseorang yg amat aku sayangi..
dia betul2 jaga aku..
nampak benar dia sayang..
dia mmg tak berkata2 jiwang ngan aku..
tp perhatian yg ditunjukkan aku jadi terharu..
dia layan karenah aku dr hari pertama aku sakit..
moga jodoh kami berpanjangan.. mudah-mudahan.. Amin

dan aku harap aku tak dijangkiti denggi.. takotttt...

0 kata-kata semangat: