Asal Mana?

seperti biasa bila p tmpat baru,
jumpa org baru..
mesti depa nk tanya umur bape,
bape adik badik la..
dan paling utama tu asal mana..

alkisahnya ikut dalam ic..
aku org penang sbb lahir kat sana..
tapi sanak saudara sebelah abah..
ramai kat kedah..
then sebelah ummi, kat perak..
family aku pulak skrg duduk kat johor.

Aku selalu ngaku aku ni asal dari kedah..
tapi semua org x nk percaya..
huhu sbb ape?
aku kalu bercakap x der dgr slang utara pon..
erks.. terkedu + malu japs... heh!
alaa family aku x praktis pon loghat utara..
lg 1 sedara selalu nk perlekeh kitorang adik badik..
++uihss org kl nk ckp utara maa++
hampeh tol.. malas ar.. baik ckp kl terus..
dari keci aku dah duduk kat kl..
pastu pindah randah kat area selangor ni haa..
so dh lama sgt dok sini gak la..

dan dgn bseronoknyee aku ngku ar pula
aku ni org selangor.. ngeh3x..
ada member kata ,
++org kl la ni eh? sbb kecik2dh dok kl++
Taklah! tak mo!
Aku nk jd org Selangor gak..
sonok tinggal kat shah alam..
adik2 kat bp pon kalu dtg shah alam..
semua hepi giler.. mcm balik kpg plak rasanya..
Shah Alam tetap di hati.. eceehh..

kat opis baru ni pula..
semua ingat aku org Johor..
sbb family aku ada kat sana..
kalau cuti, aku ckp ar nk balik bp..
my home sweet home..
diorg kata aku balik kampong..
aiyakk.. benci ar pulak dgr..huh..
rasa x pueh hati btol...
itu bukan kpg aku ar..
aku balik umah tau..
dah lama aku x balik kpg..
ada la dekat 2 tahun lebih..

ngaku org selangor..
semua org leh ngaku..
huhu... tapi tang kalau buat loan..
of cos x lepas punya...

aku mohon keje kat spa..
diorg p anto aku iterview kat penang..
aku kan lahir sana..
mana la aku diterima..
nama je lahir kat penang,
tapi selok belok area tu mana aku tau sgt..

so, aku ni asal mana?
Aku nk jadi org selangor la..
my hometown is shah alam..
ihikss..

0 kata-kata semangat: