demam campak

alhamdulillah ari ni masuk ari kedua aku bekerja..
tapi batuk still x ilang lagik..
sakit dada masih lagi menyakitkan...

smlm balik keje aku hepi..
osmet pon hepi..
dok lepak depan tv..
melepaskan lelah..
aku selingsing la seluar..
mak aiii pesal kaki aku penuh bintik2 kecik kaler merah??
huh terkezut berukss maa..
demam campak kah ini??
no wonder la sampai sakit2 badan , kata osmetku...
serta merta aku tepon ummi..
abah yg angkat pon..
see abah ni terlebih risau pasal aku lorr..
ummi dah nasihat pjg lebar.. x syiokk plak kata ummi berleter... huhu
-kena pantang makan
-jgn makan pedas
-jgn ambik makanan berminyak
-jgn garu, nak garu gak cari daun mambu
-minum air kelapa muda
-jgn kena hujan, nanti x ilang bintik2 tu jd parut
-pakai sweater, pakai blazer kalau sejuk

then chu pula tepon aku... aku inform gak dia..
so dia suruh aku p jupa doktor..
my dear pon suruh jupa doc gak..
aduss doktor lagik..
ntah nape..
sakit yg lama ni menyebabkan aku benci doktor..
benci ubat..
sedangkan aku ni ske sangat makan ubat..
aku ni kecik2 dulu suka sgt ikut mak aku p klinik..
adik aku ada sakit kulit..
so every week kena bwk dia p klinik..
lagi satu doktor chua tu baik sangat..
dia selalu kasi biskut/roti/sweet setiap kali kami dtg.. hehe

hmm aku janji ngan chu ari ni p jupe doktor..
insya-allah aku tdo umah chu..
ari tu paksu bising aku stay sorang2 kat umah..
alahh malas nk nyusahkan org lain..
tak pe lgpun ada je org yg tlg tgk2kan aku.. ^_^
lgpun time aku sakit ari tu..
chu p bandung.. bukan sengaja x mo inform..

tadi tengahari..
lunch nasi seciput + ati ayam + ayam rendang..
aku teringin.. time ni selera aku dah dtg balik..
aku tau aku kena pantang..
waaa nikmat makan ditarik balik..
ari tu time sakit.. aku boleh mkn apa saja..
tp x de selera pulak sampai kena paksa.. huh

0 kata-kata semangat: