Ayat Seribu Dinar




:: Ayat Seribu Dinar ::
Mafhumnya: Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Lepas geram

Assalamualaikum

Salam rindu buat merpati ku ini..
Kasihan, terbiar tanpa perhatianku .
Aku sibuk, sungguh!
Merpatiku yg terbang bebas membelah awan biru..
Tidak seperti aku yang terasa terperangkap sendirian dalam duniaku...


Cinta perasaan yang indah
Bagai terbang di langit biru
Indahnya cinta

Cinta ada kebebasan
Cinta ada kemanisan
Cinta ada kegembiraan
Indahnya cinta?

Cinta ada perubahan
Cinta ada pengorbanan
Cinta ada kepahitan
Cinta ada kesakitan
Indahnya cinta?

Perlu serasi
Perlu memahami
Perlu tolak ansur
Perlu kesabaran
Perlu berbincang
Indahnya cinta?

Jangan menuduh
Jangan terlepas kata
Jangan cepat marah
Jangan cepat melenting
Jangan terlalu mendesak
Jangan lakukan kesilapan
Indahnya cinta?

Dalam cinta ada semua
Cinta itu lengkap
Indahnya cinta....




Pengalaman pertama mengajar aku dunia percintaan.. Alaa time tu cinta monyet... Biasa le, member semua dah ada.. sapa yg x teringin nak berteman,rite? berkenalan dr internet.. bertemu di alam maya setelah empat tahun lebih... memang seronok & indah la. Tapi lama kelamaan bertukar hambar. Aku terasa spt x dipedulikan.. Aku seperti perigi mencari timba... Dia mula menjauhkan diri.. Lama kemudian, kami break.. itupun bukan dr mulut dia.. Dari mulut kawa baik dia sendiri.. Hancur luluh hati seorang gadis yg baru mengenali manisnya cinta... Tapi ikut citer dia, ada prob.. Sukahatila... malas dah nak layan...

Bertemu orang baru.. satu laman web komuniti.. sekadar teman chatting.. Bertemu di alam realiti.. Time tu masih couple dgn 1st, so x pk aper pon... 3 bulan kemdian, couple plak ngan mamat nih... alhamdulillah aku dapat better than before.. dia mmg caring giler... dia mmg yg terbaik untuk aku pada waktu tu... dan kami bertahan 3 tahun... dan alhamdulillah jugak setahun lebih kami ok.. x der gaduh besar... gaduh manja je... hehehe... tapi tetiba ada plak gatai org ketiga... aku mmg x le terima... ada satu lagu aku masih ingat sampai sekarang... kalau aku dengar mmg aku benci dia, lebih2 lagi awek dia skrg tu le... sampai satu tahap dia dah jadi org lain yg aku x kenal...x pe la, mungkin kami tiada jodoh... kenangan itu mmg indah... apa2 pun biarkan dia bahagia.... Aku seboleh2nya malas dah tau nak jumpa dia.. untuk apa lagi kan? lagipun nanti aku pikir dia ngan awek dia tu.. iskhhh gerammmm... huhu.... teruknyeee... Alaaa dia pon teruk gak... usik aku atas tujuan aper eh? sudah2 laa..eh.. nape? uihss persoalan "kenapa?" tu sentiasa berlegar di fikiran aku tau... Sampai satu tahap aku lemah satu badan... org kata jgn terlampau kasi 100% kepercayaan.. Pastu cinta biar berpada-pada...hmm aku x tau cite sebenar? huh, awat x cite.. aku pk bukan2 dah.. pastu skrg ramai yg benci aku kan? alaa dia mmg budak baik, aku lak jahat kan? Aku sedar aku ada wat salah .. tak kira.. masing2 salah...

dan sekarang aku punya insan baru dalam hidup aku... dia pon boleh tahan... aku kenal dia kat pusat it.. uikhss still berkait rapat ngan internet eh.. ahakss... dia mengajar aku matangkan diri.. dia seorang yg bz & komited dgn kerjaya.. so, sama la ngan aku... bila dia bz, aku x heran... aku mmg tgh bz giler... sekarang ni je boleh tarik nafas sket.. ada gak ruang untuk aku melepas lelah.. berpasangan dgn org yg tua 2-3 tahun ni, membuatkan aku berubah dari segi penampilan.. dari segi percakapan...pemikiran.. banyak gak le...
Arghhh... masalah je memanjang... aku diuji lagi... kali ni hubungan ini mendapat halangan keluarga... Aku cuba tabah.. kami masih teruskan hubungan.. AKu x sanggup lagi kecewa... mmg dari awal aku x berharap sangat.. Ada jodoh, alhamdulillah... Tapi sapa nak berpisah kan? Dia mmg baik.. Senyum dia tu wat aku cair.. ihikss.. Tak pe, nak seribu daya... Ada jalan gak untuk pikat hati ummi & abah... Jodoh kuat, akan bersatu juga kan... Insya-Allah...

Karena Wanita (Ingin Dimengerti)
Lekuk indah hadirkan pesona
Kemuliaan bagi yang memandang
Setiamu simbol keanggunan
Khas perawan yang kau miliki
Akulah pengagum ragamu
Tak ingin ku menyakitimu
Lindungi dari sengat dunia yang mengancam
Nodai…Sucinya lahirmu
Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia…dengan kasih sayang
Ingin kuajak engkau menari
Bermandi hangat cahaya bulan
Sebagai tanda kebahagiaan
Dari semesta…Cinta kita
Bintang Terang itulah dirimu
Janganlah redup dan mati
Aku dibelakangmu memeluk
Dan…menjagamu

Love is in the air....



Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers