ketupat & baju kurung

pak njang & mak njang sekeluarga datang rumah.. wahhh best sungguh.. sbb bila mak njang dtg, ada je special menu dr dia.. mmg kitorang semua makan besar punya.. makan ramai-ramai pula tu.. mmg lagi berselera nampaknya..
hmm sementara adik-adik aku tolong mak njang di dapur.. aku jenguk ummi & pak njang kat depan.. huhu pak njang blaja buat ketupat ngan ummi la.. uihss cepat betul pak njang tangkap!
terus terer.. aku pon menumpang sekaki nak blaja gak le.. ummi ajar dua tiga kali.. sampai bengang dia! aku x dpt-dpt gak nak buat! ngeh ngeh ngeh.. pak njang plak ajar aku.. boleh lak! bole la sikit-sikkit.. kena praktis lagi.. Practise makes perfect,rite..

bila aku tunjuk kt ummi.. try buat dpn ummi.. erkss, x jadi! ummi ajar lagi.. adehh.. kelam kabut aku.. x leh terima.. bising betul dia.. "ummi ajar member ofis, semua senang je .. leh je buat.. nape kak long x boleh? " hehhehe...

-alah ummi.. selalunya kalau mak yg ajar, anak bukan nak dgr sgt.. mmg susah.. mcm member aku.. dia cikgu... nak la ajar anak dia.. tp si anak x reti bahasa.. pastu x leh nak tangkap..terpaksala si emak panggil cikgu tuisyen.. cikgu khas nak ajar anak dia.. haa boleh plak! cpt plak dia blaja! mcm mana tu??? huhu..-

ummi sambung lg.. "x kira! korang mmg kena blaja.. mmg kena pandai gak buat.. suka hati la.. nak guna kertas dulu ke.. reben ke.. asal akhirnya pandai buat ketupat.. ko tu perempuan.. "
dah mula berleternya... payah!


dlm kul 2 lebih.. aku & adik-adik perempuan termasuk mak aku le.. sibuk lah menukar baju kurung..baju kaler merah.. tema utk raya tahun ni... kitoranng nak ambil gambar sama-sama..yela.. raya ari tu mana dpt.. kan akuu keje.. aku x join depa balik kg.. skrg ni dah semua ada.. 4 beradik perempuan.. si angah tu UPSI.. pas ni aku sengsorang kat shah alam.. yg lain kat johor sana.. okla berbalik pada sesi fotografi.. sakan betul kitorang posing.. heheh... aku dah mula kelam-kabut.. nak p keje kul 3ptg.. adehhh mau lambat lagi p keje.. susah arr dah le nama blacklist..asyik dtg lambat je keje.. kalu keje tip top, tapi asyik lewat.. masalah disiplin gak tu kan.. huhu..
aiyak.. dah x sempat nak tuko baju.. bawak la jeans & tshirt p tmpt keje.. nanti tuko kat sana..alih-alih.. aku pakai baju kurung tu & baju keje.. baju merah 7 Eleven tu haa... dr kul 3 ptg-11mlm... mak aihh... ayu la kononnya.. control maa.. jgn x control... sampai semua terpegun... admirer2 aku, stok memuji2.. muahahha.. dah mula perasan x ingat! ahakss! iskhhh x selesa plak... kelako pon ado.. ihikss.. tapi betul la.. customer masuk pon stok pandang je.. ye la.. mana pernah staf kat sini pakai baju kurung... derang x penah tengok.. kiranya aku la yg memecahkan rekod.. ehhh cipta rekod... haha... mana ada aku nak dok bersila mcm biasa... keje aku kira stok barang utk ordering je.. macam mandur plak.. bwk pen.. bwk kertas.. kepit, check brg.. hehhe..
yg hari tu aku pakai time raya..regular customer mana ada... mmg x ramai customer.. lagipun ari tu pakai baju kurung je.. dan x buat keje sgt pon..

tapi kan.. kebetulan abang angkat aku datang.. uihss kemain la aku tambah kembang! apa lagi aku dipuji-pujinya... elehh puji je ke.. banjer la saya.. awak macam tau2 je saya keje ptg eh... minggu ni saya sebenarnya selalu keje pagi.. dah datang bukan nak kasi duit raya.. adik mana leh kasi duit kat abang... hahah.. gelak plak dia.. ok la awak.. jupe lagi lain kali...

balik kul 11 lebih.. aku le seorang kt area situ masih berbaju kurung..
haha aku mmg bangga ari tu aku lawo...
hari tu je...
hari lain biasa je...

0 kata-kata semangat: