Hari Ini & Semalam


-- Hari ini kau datang riang, tersenyum buat ku senang ---

Barisan pertama lagu yg dinyanyikan oleh Felix AF3 mmg kena la ngan cheq ni haaa.. cheq tengah sedih nih.. huhu asyik sedih je koje ye.. ahakss!

7/7/2005

Hari kedua aku bekerja di 7 Eleven seksyen 2 , Shah Alam… seronok betoi! Terasa mcm family la plak.. Terasa mcm dah kenai lama! Yela staff & bos sporting maa! Hmm aku mula mengenali satu per satu staf kat sini..

Kak Zi [Store Manager] -> ni aku gerun sket.. muka dia kekadag serius.. Tp ngan staff lain uihss kemain dia bergelak ketawa.. especially ngan Kak Ina la.. hmm mungkin aku x biasa lagi..

Kak Ina [Asst. Store Manager] -> yg ni eventhough dia bertudung, tp tomboy maa.. gaya jln dia ganas je nampak.. teringat kat ex-classmate aku time skool dulu.. Nana tu sama la gaya ngan Kak Ina.. (erk! kalu Kak Ina & Nana baca ni, abes aku kena belasah karang! huhu nasib baik derang x tau aku ada blog.. muahahahah..)

Zai -> cantik! kulit putih melepak le … manis je muka dia..

Reen -> yg ni baik hati.. layan je kerenah aku.. tanya itu.. tanya ini.. huhu dah le tgh busy.. sowi reen cheq baru nak blajaq.. Bak kata org..
~Buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan.
Saya budak baru belajar. Kalau salah, tolong tunjukkan.~

Nor -> yg ni muda setahun.. nampak metured.. pastu br masuk gak.. tp dia awal sehari dr aku.. aku tgk dia kemain terer handle bhgn kaunter tu.. br hari kedua dia kerja.. wah wah! mmg cekap belajar nampaknya..

Kiki -> Yeahh! Kiki Lala ! eh silap ! hmm nama sebenar dia Hakiki.. muka dia seiras pengacara Trek Selebriti tu.. dgn trademark ~Yezzzzaaaa!!~ .. hmm siapa lagi kalau bukan Jimmy! budak ni muda dr aku.. happy go lucky orgnya.. suka mengusik.. abes customer yg dtg diusiknya.. for sure la pilihan hati dia.. LADIES , freshie uitm lagik! kemain bangga ada yg nk berkenalan..

Saiful -> tak sangka dia tua dr aku.. nampak muda belia lagik! hehe.. ye la muka mcm member aku..( aku ni semua org aku pandang, aku jumpa .. mesti nampak familliar je! iskhh apa daa.. sampai customer pon aku dah malu.. ingatkan member adik aku.. rupanya student utim sem 3 dah! ekkeke) oh ya.. ~Saifulizam~ nama mamat ni nak dekat sama la ngan abang.. derang panggil dia ALONG daa.. aku sesuka hati panggil saiful.. ensem tp pemalu sket..

Fazrul -> Lebih tua yg aku gak.. baik hati.. leh tahan gak muka dia.. awek dia mesti lawa kan.. dia masuk shift malam.. jadi aku jumpa kejap je la..


aku blajar jaga kaunter.. tp byk masa lebih kat store.. tag prrice, stock in brg.. bla..bla..bla..
syokkkknye keje ari nih! melayan si Kiki ni la buatkan aku terhibur! Seharian keje bergelak ketawa je… Tak sedar dah abes waktu.. Time aku balik maa…Aku rasa puas plak.. Tak ada rasa boeing langsung! Leka ngan keje.. busy sepanjang masa.. Nak rehat lama pon x sampai hati.. Tgk member jaga kaunter sengsorang.. Ramai customer yg beratur tuh! Mak aihh ramai giler customer..ni sah la dak uitm dah masuk… budak-budak baru semua nih.. tak putus-putus! .. ada saja yg keluar masuk.. naik lenguh aku jaga kaunter.. ntah baper kali aku mop lantai.. kotor aje! ngan hujan lagi.. hmm sampai ke mlm x abes-abes kena mop .. huhu!

Balik umah br terasa penat, letih & lenguh giler kaki nih! Sib baik ada adik yg comel lote.. Nadhirah tolong urutkan kaki.. lena aku tidoq! hehe..
****************************
8/7/2005


seharian aku jaga kaunter aka POS (Point-Of-Sales) ..
berdiri sepanjang masa.. aku kena maniskan muka..
org masuk je..
Hye! Selamat petang/mlm!
Habis bayar..
Bakinya RM___. Terima Kasih , datang lagi..
Aku belajar buat muka happy..
Ye la muka aku ni memanjang serius! ..
Kat sini pon belajar berkomunikasi..
Kena byk mulut pulak dah! kuikuikui..

Tp malangnya.. hari ini, aku sedih-sesedihnya...
Dok kaunter tu yg paling penting ialah rokok!
kena tahu jenis & mana letaknya..
adehh aku dah le jenis –BENCI ROKOK-
bau pon dah terbatuk-batuk & sakit dada..
kerja kan? kena la buat.. ni yg aku risau..
bila sesuatu perkara yg dibuat tidak seikhlas hati..
haa ada la hasil buruk menanti..

mmg ya! aku kena marah ngan customer, ada yg wat muka..
aduhhh byk silap aku! benci!
malu mmg malu giler! tak leh sorok muka..
ramai yg beratur tu.. menanti nak byr..


Pastu si Kiki plak stok masam muka je .. Dah la nampak lesu semacam! Pastu pandang aku pon x hingin! uikhss aku ada wat silap ka? Aku ada tersilap kata? aiyakkk.. bi yg wat aku sedih & serba-salah ...Tak best la plak.. baru masuk keje dah wat hal lagu nih.. alamak.. aku jadi pendiam balik la! Tak jadi melawak.. takut aku salah melawak/ kata-kata ker? mungkin dia rasa aku x sekepala ngan dia? hmm?

ntah la.. sedih tau rasa.. biler aku dah mula suka pd seseorg, dah anggap member.. aku boleh ngam.. pastu aku mula la borak + merepek memacam.. alahai aku x sedar la plak kut aku dah terguriskan hati org lain.. kalau aku wat salah.. tegurla.. ckp saja la..

hmm mungkin dia satu-satunya kawan aku buat masa ni (smlm).. Pastu muka plak sweet mcm Jimmyy yg ceria tu.. Jd, bila muka & perangai Kiki Berubah 100 % hari ini.. aku sedih.. hilang keceriaan semalam.. Aku jadi mendung hari ini...

Kesimpulannya..
~Jgn terlampau bergelak-ketawa.. Nanti menangis~

0 kata-kata semangat: