Seisi luahan perasaan

baru balik keje.. hmm rasa malas nak balik umah la..nak je wat OT... tp x larat la plak.. skrg ni mmg stok OT memanjang.. ummi abah dah bising.. x penat ke?tak, aku jawab..hah! ye la tu tak penat!balik umah nanti terus terlentang..sampai esok pagi..susah nk bgn pagi.. huhu...adehhh ummi dah start berleter!ye la.. mmg la penat..tp itu masa balik kt umah.. badan dah set.. balik umah rehat..tempat keje, kena wat keje..so x rasa pon penat..lgpon aku enjoy wat keje nih.. dan salah satunya...dgn bz keje... aku x der masa le nak melayan perasaan... pastu balik umah.. terus tdo.. tak sempat la nak sibuk ngan remeh-temeh nyer hal..alaaa org lain yg akan kata semua hal remeh temeh yg aku slalu sgt pk..sdgkan bg aku plak.. aku take serious sgt... pastu sensitif.. huhu.. teruk.. teruk...
ada customer siap kata.. budak ni keje 24 jam ker?pagi ada.. petang ada.. malam pon ada.. erkss.. ye ker? x pasan la plak.. aku sejak 2 menjak ni shift ptg.. 3ptg sampai 11mlm.. pastu tukar plak, sehari dua....7pg-3ptg...time receiving barg.. aku masuk malam.. 11mlm-7pg...

cukup arr keje sini..
walau tak sebesar mana..
asal keje halal..
gaji best.. 2kali sebulan..
walau x semewah org lain...
for me.. ni la keje full time aku.
tp.. abah still nak aku keje kat johor..
beria-ia carikan aku keje..
x mo! nanti org lebih pandang jwtn abah...
dan org akan kata aku sure punya sehebat abah!
iskhhh.. x ske! x ske!
nape? abah nak aku keje besar².. tinggi² gak ke??
sapa x nak? tp aku sedar.. aku mcm mana...
biarkanlah aku menapak sedikit demi sedikit ikut cara aku...
aku tgk pada manager² yg atas & tinggi sumer..
derang mula dr bawah gak..
aku mmg bersalah juga pada abah & ummi..
sebab harapan mereka nak aku keje mcm ni.. keje mcm tu..
tp aku x dpt laksanakan.. hmm nak menyesal pon x guna..
dan aku nak berdikari..
nak bebas pon ada gak.. huhu..
dr kecik sampai besar..
aku asyik tinggal ngan family..
balajar pon dekat..
tak pernah masuk skolah asrama..
x pernah masuk universiti..
w/pun org kata better tinggal ngan family..
itu sbb derang dah pernah tinggal jauh!
aku ni dah stok bergantung pd family jer..
tu la pasal.. abah x percaya aku..
boleh ke tahan? gaji ciput..
nak sewa rumah.. nak makan.. nak minum..
belanja lain lagi...
arghhhhhhhh!!!!!

0 kata-kata semangat: