Overtime


Jumaat lepas aku syif ptg. Dari kul 3ptg sampai la 11mlm.Abeskan kejesecepat mungkin sbb balik naik bas. ummi p Johor maa..kalu x ummi la yg selalu jemput pulang..Time berkemas nak balik tu, ada plak customer nak fax surat. Bukan sekejap, tapi lama tuh..Ada la dlm 15 min.Talian fax bz.Nak fax bukan dlm Malaysia, tp nun ke UK sana. Ntah line sana kot yg bz.Aku plak disalahkan customer.. kata aku x reti buat la, salah tekan number la.. iskhh..budak aizat ni pon satu, x sampai lagi! budak baru suka betul wat hal la.. patutnya aizat & faisal syif mlm... takkan la tinggal faisal sorang je.. malam ni plak receiving stock..x pe.. tunggu la lagi.. aku Ot je la.. lgpon dah kul 12.. bas sure tak der..aku singgah cc jap.. pastu call abang, call member.. nak call ummi, x dpt.. sure dah tdo tu..sambung la keje.. ni dah kira double syif maa.. 3ptg-11mlm & 11mlm-7pg! mak aihh.. 16 jam! x de plak rasa ngantuk & letih.. dah leka wat keje.. pagi tu ingatkan ada meeting.. Rohaizat salah daa.. Ada ka kata pg?! Kak Ina inform dia,meeting kul 4 ptg! Aku & faisal tertunggu2 la.. Baik balik terus kul 730 tadi! huhu budk ni gak arr yg salah inform jadual aku dulu tu..patutnya aku masuk syif petang, dikatanya pagi! gerammm..geram tp kena saboo je laa.. Hari ni Kak Ina dgn baik hati telah bagi aku cuti.. mekacehh... dpt la aku tdo puas-puas.. Baru rasa letih yg teramat sgt.. huhu..

Dulu aku keje 10pg-11mlm..ada la dlm 10jam lebih..Tp time tu dok dlm office.. Sekadar call client & handle data students..Siap leh relax lagi.. Bosan, pastu rasa lambat sangat plak nak balik..OT plak x der..

Kali ni 16 jam.. mcm robot plak aku nih..tapikan.. cpt betul rasanya masa berlalu..bz beno.. leka penuhkan cooler, pnuhkan brg kat shelving, check brg lagi.. check invois.. kemas stor, jaga cashier.. mungkin aku enjoy buat kerja nih.. tu yg x kisah balik lambat.. Alaa OT slalu ni pon, masyukk gaji aku nanti.. Ahaksss...

0 kata-kata semangat: