duit.. duit.. dimanakah kau duit??

aku tak tahan maa..adehhh gaji x kuar² lagi..x paham la aku ngan sistem company ni !!aiyakkk nak benti, x der keje lain..x panggil² intervew lagik..hmmm adik-adik sakan bercerita bercuti ke johor...rumah kat sana best la..masing² ada bilik... itu ini.. bla bla bla..abah belikan hanset baru utk depa..lawa-lawa.. aiyakkk jeles nih...tak pe la... aku usaha sendiri la nampaknya..lagik best punya!erkk...aku still begantung ngan family la nampaknya.. 24 jun ni aku grad...kena duit.. banyak plak tuh... waduh waduh... malunyaaaaa...keje pon mintak duit parent lagik..kekadang terasa gak..aku keje biasa² je..so gaji pon cukup² makan..x dpt nak blaja family sangat..ini pon dah ddok ngan family..ader la balance sket..ummi abah keje tahap tinggi punya..gaji pon boleh tahan leh blanja anak²..cam ne aku kena wat 2 keje la jawabnya..kumpul duit bebanyak.. pening aku pk pasal duit.. iskhh dlm dunia ni..duit la yg buat semua org pening..buat semua org marah..dgn duit gak boleh renggang sesuatu perhubungan..tension!! tension!!!!

time ne mmg br aku tau susahnya ummi abah keje siang malam...dan juga cik abe.. 2 keje dlm sehari.. dulu mmg rasa senang je.. perasan org kaya.. ahakss..alih-alih skrg ni.. merasa la susah skrg..tapi susah lagi org lain.. kiranya aku ni baik lagi la..sian pada org miskin.. derang lagi la x der duit kan.. member aku ada citer..dulu time dia susah sangat..makan nasi dgn minyak + garam je..sampai gitu skali..

0 kata-kata semangat: