Selamat Tinggal September!!

Assalamualaikum..
Berlalu sudah bulan September..dan hari ni kita melangkah ke hari baru, bulan baru.
Macam-macam aktiviti yang dirancang sepanjang bulan 09 yang lepas.. Banyak yang tak jadi.. Frust, geram, sedih, rasa bersalah dan lelain lagi lah yang aku rasakan.. uihss.. "Apakan daya.. Tak ada rezeki.. Manusia hanya merancang dan Allah yang menentukannya..." , aku menyedapkan hati... Haiii.. Begitu cepat masa berlalu..Kisah suka duka masa lalu dijadikan pengajaran..Pengalaman yang mematangkan diri untuk menghadapi masa depan yang semakin mencabar..Sehingga kini aku masih teringat zaman kecik-kecik dulu..Aku dan adik-adik akan mengambil satu kertas..Tulih nama masing-masing dan juga umur pada waktu itu..Pastu mula la mengira umur akan datang..Kalau kak long umur 20 tahun, ummi & abah dah baper tahun?Adik-adik pula ? Memasing kira umur..Time tu mmg seronok.. budak-budak la katakan.. Nak dekat seminggu aku tak update.Tak ada masa satu hal..Busy ngan kerja-kerja kat umah tu..Biasala suri rumah terhormat.. Ahakss..Hmm fulus le sebab utama..Huhu duit banje dah kurang..Kini aku sudah boleh duduk rumah.. hehe.. sblom ni stok nak merayap.. nak berjalan je.. Tapi kalau nak ikutkan.. skrg ni la aku ada banyak masa terluang.. Hmm belajar masak daa..Lagipun bulan puasa semakin hampir.. Tak yah la beli sakan lauk-pauk kat luar.. Seperti yang dikatakan oleh ummi.. "Masak ni senang je.. Cuma sikap malas atau rajin .. " Betul gak tuh.. Kalau malas, nak masak nasi pon tak jadi... Pepatah Melayu : " Nak seribu daya.. Tak hendak, beribu dalih"...

0 kata-kata semangat: