Mencari cinta

Lepas shopping ngan ummi,abah & kak chik ,aku singgah kedai buku dengan tujuan nak beli novel yang berjudul Mencari Cinta karya Leeya Myra.Actually, sblom ni aku dah terpandang & baca ulasan kat belakang novel nih.. Time tu wat x peduli sbb ada 2-3 buah novel yg aku dah target nak beli..Tapi sekarang berkobar-kobar plak nak baca. Mana taknya beria-ia sungguh Kak Zuril memperkatakan tentang novel nih.. So, apalagi rasa ingin tahu meluap-luap.Tambah-tambah lagi aku dah tak ada novel baru..


" Kau menghilang tatkala di cari
Mengapa menjelma bila tak dipeduli ? "

Aku cukup terusik dengan kata-kaa tersebut, di kala membelek muka depan novel..Teringat kenangan lama .. Malu sungguh diri ini.. Hmm novel ni tidak la seperti kisah duka yang kulalui sebelum ini. Tapi sedikit sebanyak kata-kata & perasan, ada juga persamaannya.
##################################################
Aku rasakan Farislah lelaki yg malang sekali dibandingkan dengan Ilham dan Rizman. Di saat-saat menanti detik haripenuh bersejarah, sekali seumur hidup. Tiba-tiba majlis perkahwinan tu dibatalkan. Tentunya dia malu dengan semua org.Sanak-saudara, sahabat-handai dan org sekeliling. W/pun buat sederhana, tp rasanya jemputan ramai. Aku kagum dengan keperibadian Faris & keluarga. Cukup tenang.. sabar, lemah lembut dan tida mudah melatah.Di sebalik itu tumbul jua rasa kasihan dan tidak puas hati. Mengapa mesti menunggu? Tentunya ramai lagi yang menanti." Hati org tidak boleh didesak. Itu hak masing-masing " , kata-kata yang kukutipdari salah sebuah novel yg pernah kubaca.Apa-apa pun .. Harapanku semoga Faris & Annessa berbahagia sehingga akhir hayat.Sesiapa jua di luar sana yg kisah hidupnya serupa atau seakan-akan seperti kisah dalam novel ini..
==> Buatlah pilihan yang terbaik..
==> Ku doakan korang berbahagia dan jangan persiakannya..

0 kata-kata semangat: