step by step

Step 1 - kenal adik beradik
Step 2 - kenal saudara-mara
Step 3 - jumpa mak bapak ( Hari Raya )
Step 4 - bwk rombongan ( bincang apa yg patut )
Step 5 - Hari Bersejarah
****************************************
tiap kali kuar jalan2 ngan mak bapak dia... mesti diorg bising, bila nk bwk Mr. Z jupe mak bapak aku... lorrr... mcm salah aku lak yg x mo bwk.. huhu... ye la, dulu mmg ada penolakan.. aku balik bp cite kat ummi abah pasal dia... My parents lak x berkenan... So, mamat ni agak down sedikit laa... itu citer 1 tahun lepas...
Skrg ni dia dah bersedia la tu nk jupe ummi abah.. Cuma aku lak yg berdebar2.. erkss... Aku mmg plan nk bwk dia jupe ummi abah raya ni... tp mak dia plak bising... pesal lambat sangat.. ader ke mak dia kata.. - bukan nk kawen skrg ni jugak... tp bertunang dulu.. lepas raya nnti kawen la..-
adehhhh laa.... senangnye berkata-kata.. aiyakkkk... aku jadi takoottt lak nk kawen... kuang3x...
makcik2 aku mmg dah tanya byk kali.. pecite aku skrg... maksud tersirat depa, bile nk kawen ar tu... tp skrg ni, abah lak tak sihat... aku riso lak nk bwk dia.. kang x pasal2 lain lak jadinya...
tp kawan2 aku kata.. -ko kena yakin... kalo betul ko nk kawen ngan dia, kena la bertahan.. kena la yakinkan mak bapak... -
aku siap p search topik kat internet lagik.. Petua itu.. petua inila... cara itu.. step by step gini... hehehe... tanya kat kawan2 pengalaman diorang... erks, terbalik lak... patutnya dia la yg carik ilmu ni semua kan...
family dia aku mmg dah kenal sgt... semua suka aku.. ecewahhh perasannn... ahakss...

*Ya-Allah, permudahkanlah urusan kami... Amin....

0 kata-kata semangat: