Spirulina - (tablet,cereal & cracker)

ELKEN SPIRULINA DI JAMIN KUALITI

1. PENGESAHAN DARIPADA PERSATUAN MAKANAN KESIHATAN JEPUN (JHFA) SEBAGAI PRODUK KESIHTAN YANG BERKUALITI.
2. DIIKTIRAFKAN OLEH JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSSIA SEBAGAI MAKANAN HALAL
3. DI ANUGERAHKAN EMAS TAIWAN PADA TAHUN 1998
4. MENDAPAT KELULUSAN DARIPADA PIHAK BERKUASA KAWALAN DADAH
5. (DCA) DI BAWAH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA
6. DI BERI SIJIL ANALISIS OLEH MAKMAL UJIAN BEBAS YANG DI TAULIAHKAN OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA UNTUK SETIAP KUMPULAN PADA DUA PERINGKAT
7. BAHAN MENTAH SEBELUM PENGILANGAN
8. PRODUK LENGKAP- IA MENGESAHKAN BAHAWA KUMPULAN TERSEBUT ADALAH SELAMAT DAN BEBAS DARIPADA SEBARANG PENCEMAR BIOLOGI BAHAN KIMIA DAN PENCEMAR TIDAK ORGANIK.
9. DIUJI OLEH ISNTITUT SAINS PERIKANAN KEBANGSAAN UNIVERSITI TAIWAN BAHAWA IA ADALAH BEBAS DARIPADA MIKROSISTIN DAN SELAMAT DI MAKAN OLEH MANUSIA, TIDAK MENGIRA IBU MENGANDUNG, BAYI, KANAK2 .
10. DI KILANG OLEH GMP (PROSES PENGILANGAN BAIK) DAN KILANG ISO 9001 : 2000

BULAN PUASA HAMPIR TIBA APA LAGI KITA MAKAN SPIRULINA UNTUK MENDAPATKAN KESIHATAN YANG LEBIH TERJAMIN .



:!: HARGA;
=>=> 250 TABLETS - RM98
=>=> 500 TABLETS - RM171
=>=> 1200 TABLETS - RM381
=>=> 3000 TABLETS - RM777



CALL /SMS- 017721 7742(Shah Alam)
Maybank - 162731010186
(Nurulhuda Nordin)


Kenapa perlunya kita ambil Spirulina ELKEN ni ..

* sumber pemakanan yang kaya dengan pelbagai zat.
* pembersih darah dan pembuangan toksin. Kajian di Russia mendapati spirulina mengurangkan kesan-kesan daripada radiasi sebanyak 50% setelah diambil selama 45 hari.
* mengurangkan keasidan badan akibat pengambilan makanan berasid seperti gula, kopi, soda dsb. Ini kerana spirulina tumbuh di dalam media yang beralkali.
* membuang toksin di dalam hati dan buah pinggang.
* membantu pengurangan berat badan di samping menambah kadar metabolisma. Asid amino phenylalanine mungkin boleh membantu dalam proses mengurangkan berat badan. Bagaimanapun, tidak semua pengkaji sependapat bahawa spirulina penting atau berkesan untuk mengurangkan berat badan.
* menguatkan sistem imune (daya menentang penyakit) - Spirulina didapati meningkatkan kadar macrophages dan sel-T iaitu sel yang penting dalam proses imune ini. Kajian in vitro (dalam makmal, bukannya dalam badan manusia) di Jepun mendapati spirulina berupaya menghalang pertumbuhan sel-sel HIV-1, herpes, flu, beguk dan measles. Proses ini mungkin dibantu oleh sulfolipids yang terdapat di dalam spirulina.
* membersihkan perut dengan membuang toksin di dalamnya dan menyebabkan bakteria-bakteria baik dapat hidup dengan lebih baik. Bakteria yang baik ini menyebabkan penyerapan zat-zat pemakanan ke dalam badan meningkat. Bakteria baik (dipanggil probiotik) ini juga akan mengurangkan jumlah bakteria yang jahat, yang menyebabkan pelbagai jenis penyakit seperti dari species E.coli dan sebagainya. Masalah sembelit juga mungkin boleh diatasi dengan pengambilan spirulina.
* mengurangkan kadar kolesterol dan sakit-sakit yang berkaitan. Spirulina meningkatkan kolesterol baik dan menurunkan kolesterol jahat (LDL).
* mengurangkan radang arthritis (sakit sendi). Pesakit arthritis juga mungkin mendapat manfaat kerana sifat spirulina yang menguatkan sistem imune.
merangsang thyroid


O-Yes! Spirulina Cereal
O-Yes! Spirulina Cereal yang baru merupakan spektrum berkhasiat yang kaya dengan sebatian halus Elken Spirulina organik, Kolostrum IG6, beras perang, oat dan barli:

Sumber yang padat dengan protein dan kalsium
Diperkaya dengan Taurina untuk penglihatan dan perkembangan otak yang baik
Sesuai untuk vegetarian, kanak-kanak dan warga tua
Bebas daripada pewarna tiruan atau pengawet

:!: HARGA;
=>=> 1 kotak (20 paket) - RM28.80





O-Yes! Spirulina Cracker
Jenama baru O-Yes! Spirulina Cracker ialah snek sihat kerana ia mengandungi Elken Spirulina organik dan padat dengan nutrien:


Kandungan Spirulina bersamaan dengan 25 biji Elken Spirulina
Diperkaya dengan kalsium
Bebas daripada lemak trans dan kolesterol
Sesuai untuk vegetarian
Bebas daripada perasa tiruan, pewarna atau pengawet

:!: HARGA;
=>=> 1 kotak (4 kpg x 25 bungkus)- RM22.00




CALL/SMS- 017721 7742(Shah Alam)
Maybank - 162731010186
(Nurulhuda Nordin)

0 kata-kata semangat: