Aku yang bersalah?


Seseorang manusia harus cukup rendah hati
untuk mengakui kesilapannya ,

cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya
dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya.


R salahkan aku le pasal N.. aku ke yg bersalah eh? meh le aku citekan dari awal mcm mana aku leh kenal ngan R nih... baru je kenal, adala dlm sebulan lebih.. okla..pada suatu hari... ihikss, mcm nak wat karangan la pulak.. hmm R ni aku kenal dlm friendster, ntah mcm mana aku leh add.. sape saja yg request aku approve je.. huhu.. hmm sblom ni friendster separate kan antara testi & comment.. ada la R antar comment kat aku.. time tu aku bukan slalu check pon.. so, tak baper pasan la ada comment baru sbb x yah approve.. antar je terus appear.. 11/2/2007, tarikh dia antar comment... 13/3/2007 pula R antar testi.. sebahagian luahan perasan dia..sampai sekarang aku tak approve.. aku anto le msg kat R nih.. pesal nak tulih comment/testi.. hantar je la msg kan.. pastu 15 March, 2007, dia reply .. rupanya sblom tunyer mail dia tak verify so msg tak leh hantar..

haaa.. leh nampak tak betapa aku dah lama x bukak friendster.. nak dekat2 benti, baru aku aktif balik... aku dah anggap R ni adik angkat aku.. mmg aku pk dia baik.. semua yg aku kawan, aku anggap semuanya baik.. kecuali org yg telah mengecewakan aku... huh... berbalik pada R nih.. rupanya dia ex gf pada ex bf aku.. tak sangka plak dia carik aku.. sbb dia dendam maa.. luka aku nih w/pun x nmpak tp lom sembuh lagi tau.. bila R ceritakan satu per satu hal dia ngan N tuh.. geram gak aku.. dlm aku geram2 tuh, ayat aku masih berpada2.. x ada la aku buruk2kan sgt si N tuh.. (aku rasa le...).. yg pasti aku bgtau kat R ni.. Biarkan je si N ni bahagia dgn dunia baru..
aku bagi la link blog N pada R.. biar dia baca perkembangan terkini N.. tak perlu la mengharap lagi.. yg tak bestnya, si R ni dah comment tu ikut rasa marah.. aku plak yg x sedap ati.. kang org ingat aku yg tulis comment tuh.. cehhh, x kuasa i tau!

24 April 2007, N publish comment yg R antar kat aku dlm blog dia tu.. aku x sangka N akan masuk friendster.. ye la dah berkurun dia x hiraukan friendster tuh.. yg dia tau update blog dia.. aku jenguk gak blog N ni.. hehhe... tapi kalu baca pon, wat aku sakit ati je.. malam yg sama N update blog dia.. aku dapat panggilan dari N.. terkejut juga, lagi pula dia tgh dlm keadaan marah.. cara cakap dia mmg bersungguh2.. dia tanya mcm mana R leh kenal aku.. ape yg aku cite kat R.. apa yg R cite kat aku... hey, aku mesti backup perempuan kan.. N boleh berahsia dgn aku.. so do i!

ari aku turun shah alam.. kebetulan rumah Fina kat desa pandan.. dekat betul ngan area N.. dek kerana satu panggilan yg pjg..( lama tau aku borak ngan N mlm tuh.. ).. aku buat keputusan jumpa N.. dah lama dia nak jupe aku.. okla mungkin leh huraikan apa jua kemusykilan..pastu fina pon ada sekali.. malas ar aku kuar berdua ngan N.. tak sesuaiiii dahh..

alahaiii.. perangai N masih seperti dulu.. lagak dia x berubah.. aku yg pening pala.. dia tak sedar ke dia dah berpunya? nape mesti wat perangai gitu? aku je yg berhati2.. tp terbabas gak sket.. erkss.. aku sedar kata2 aku yg keluar dari mulut comel ni.. (ecewahh.. ) mmg pedas2 belaka.. aku tau N terasa hati.. sowiii...

patah balik pasal seorg bernama R yg aku anggap adik angkat.. teringin gak jupe tp x kesampaian.. aku dah lama tak msg dgn R nih.. ye ar asyik p kursus je...

5 May, 2007.. R msg aku.. uihss pesal lak nih..
>>kak huda terima kasih kerana berlaku jujur..terpulanglah mungkin saya tak patut percaya manusia yang kita tak kenal..saya ingat saya leh pecaya akak tapi sayang akak pun banyak rahsiakan dr saya..saya dapat tau dr N..dah la benda dah lepas dn kitaorg dah pun baik . tu suma perkara biasa dn saya akan cuba buat yg terbaik.<<

**buat R**
adik , akak tak tipu adik tau.. cuma akak tak inform je akak ada jupe N.. dah le sini x byk cc.. so, jrg update.. lgpun akak anggap dia kawan lama je..akak x ckp kat N pon ttg cerita yg adik bg tau akak tu..by da way, thanx la sudi berkongsi eh..Kalau adik still nak anggap akak menipu & dah x percaya akak lagi.. Itu hak adik..

**buat N**
awak.. saya tanya awak kan.. ape yg awak ckp ngan si R tu?? awak x balas..pastu awk p bgtau R pula ye.. awak burukkan nama saya ke? Nape eh antara kita mesti ada org ke-3? Tak pe la.. Kita bukan sapa2 pon skrg.. Awak dah nak bertunang kan.. Jaga dia baik2. Saya benci org ke-3. So, saya berdoa agar saya bukan org ke-3 dlm hidup baru awk...Saya mohon pada awk, lupakan kenangan lama. Saya tak nak la awek awak pula yg pk bukan2 pada saya.


skrg R dah buat tanggapan yg bukan2 kat aku.. nape eh? ape yg N ni cite/ckp/bgtau kat R? silap aku ke berkawan ngan R? silap aku ke contact & jupe balik N nih???... musykil2...

huhu... diorg berdua ni tau geram/ marah masing2.. aku pon geram gak nih.. org kata lebih baik berdiam diri.. aku tak leh.. makin aku pendam.. makin aku sakit ati..

0 kata-kata semangat: