ceriku di Sini




Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah kuberi
Tiada lagi bersama

Seringkala aku terlihatkan mu
Impian nan indah
Bersulam bahagia

Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara


Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu



hari ni abah dah start mulakan keje
Aku masih di rumah, tolong ummi..
masak, antar dan ambik adik p sekolah/tuisyen
lipat kain, kemas umah..
jadi suri rumah balik maa..
dari satu sudut macam aku bercuti pon ada..
lama sungguh aku tak cuti.. keje..keje..keje
sblom ni tak cukup tdo..
kali ni semua tdo aku dah bayo balik..
terlebih tdo plak aih.. huhu..
shopping, jln2 ngan adik2..
tapi....
aku dah biasa keje, so dalam fikiran aku
time ni aku bz kat tmpat keje..
sibuk ngan paperwork, bengang ngan bos dan staf..
kemas backroom.. cam ner eh kak zie kat sana..
rindunyaaa..
kelmarin baca paper, ada iklan big gulp..
hmm promosi maa.. yang kecik RM1 je.. medium = RM1.30 .
sejak balik batu pahat ni, aku tak pernah jejak 7E.. ihikss..
lunch tadi abah balik umah...
kuar plak pertanyaan dia..
++kak long nak keje ape? ke nak dok umah teman & tolong ummi?++
erks.. nak keje la.. belum masanya jadi suri rumah.. huhu..
aku nak p cuba keje kat pyramid bowl, BP Mall yg baru buka tu
Abah & ummi tak kasi lak,ye la balik malam
aduhhsss, kali ni abah nak guna kabel.. haiyaa.. it's up to u la..
kalo dapat, aku cuba sebaik mungkin..
ekceli kurang berminat sket.. payah nak pikul tanggungjawab..
kena jaga diri, jaga nama abah...
aku tak mo la kalau ada silap aku..
diorg semua mengata abah... pantang betul..
dats y aku lebih suka cari sendiri
aku dah antar resume, aku dah cuba sedaya yg boleh
mudah-mudahan sangkut la
akhir bulan ni fiza kawen
bulan depan plak kak zie kawen
aku dah janji hadirkan diri..
takkan aku baru mula keje, nak minta cuti plak kan..
bulan 6 la aku start keje
wah wah... suka hati aku je kan.. mcm senang dapat keje ni


tak semua yg kita inginkan terpenuhi
tak setiap yg kita idamkan
mampu menjadi kenyataan
dan bukan sesuatu yang mudah
utk menyedari & menerima kenyataan
bahawa apa yg bukan milik kita
tak perlu kita tangisi

0 kata-kata semangat: