MEPS CASH

Dalam tempoh 30 min yang lepas, aku p lathe store nak beli barang dan bila di kaunter, aku nak le cuba gunakan perkhidmatan Meps Cash buat pertama kalinya.. Tetapi yang dukacitanya lepas je masukkan pin numbr, apa yang tetera pada mesin ialah Decline. Kebetulan aku x bwk cash money lebih & tak kuarkan duit..So, x dapat ar nak byr.. Tapi yang aku pasti sangat jumlah wang yang ada adalah RM100. Barang2 tersebut terpaksa le aku tinggalkan dengan muka yang tebal.



Then, aku p la ATM Machine yang terdekat p check.. Mmg sah! Ada RM100 dalam tu.. hampeh btol ar... Kad aku ke yang problem? Atau mesin kat situ prob? Kaunter aku nak byr tu pon 1st time terima customer byr pakai bankcard.. Tapi try kad mesin di kaunter lain pon decline gak.. Cam ner tu??





Lepas tambah nilai kat ATM Machine tu ada lagi ker yang aku kena buat??
Register kat mana2 ke? ntah.. aku tak tau ar..
Ada sapa yang tau? Meh explain kat aku jap..

Aku dah tak nak p The Store dah....
Aku keseorangan kat situ & dressing kemain melawa..
malunyeee... ihikss..
Pastu my dear mula la pot pet pot pet bising.. huhu..


***Pengajaran : Lenkali bawak duit lebih dalam wallet.. Tapi hati-hati ar plak ngan org nak meragut tu.. huh!.. tension2!

0 kata-kata semangat: