Rumah & Keje

Aku cuti 2 hari (semalam dan hari ni)..
boringla duduk rumah..
aku x ske dok umah..
suasana x selesa...
yela.. budak2 rumah tu x suka aku..
ada je yg tak kena..
baik aku stay kat tempat keje..
buat keje, lupakan sebarang masalah..
uihss kalau tension kan..
aku akan cari keje..
biar aku leka dgn keje2 yg berlambak tuh..
huhu... bos dah bagi cuti..
aku sibuk2 datang keje plak..
tak de la.. cian bos buat keje sengsorang...
baik aku p tolong..
daripada tdo, membuta buat taik mata..
p tempat keje, bereskan keje..
lagipun tempat keje dah jadi rumah ke-2 aku..
ihikss.. aku tak kisah la tdo situ...
balik umah just mandi, tukar baju, tdo..
macam hotel la plak aih...

adehhh aku tgh mencari rumah sewa lain ni haa..
kena cari jugak2... masuk awal bulan depan..
rupanya-rupanya budak2 rumah ni semua pakat
nak aku kuar dr rumah tu..
cakap belakang plak tuh! x syok betul...
ada yg x puas hati p cakap ngan room-mate aku..
aparaa bengang la gak room-mate aku..
sibuk ngadu pasal aku..
baik cakap terus terang kat aku je..
slalu sangat berselisih, jumpa ..
tapi senyum je lebih.. aku pon senyum la balik..
peh tu.. ngumpat, bentak2 x puas hati belakang aku...


esok keje balik...
cuti 2 hari aku terisi dgn keje..
aku mmg suka keje..
kekadang leh stay sampai 3-4pagi..
rumah sbg syarat je..
kang tak ada rumah...
mana nak letak baju aku?
tilam, bantal peluk POOH aku tuh..
bila plak aku nak pakai baju tdo POOH aku..
hehehe...

pas ni rumah sewa x nak ramai2..
cukup duduk 3 org..
aku cuba jaga kelakuan aku sebaik mungkin..
aku cuba puaskan hati semua pihak..
baik kat rumah.. ataupun tempat keje..

dua2 penting wooo...
tension kat rumah, macam mana nak wat keje..
tension kat tempat keje... kang terbawa2 sampai rumah plak..
so.. kena selesa kedua2nya sekali...

0 kata-kata semangat: