Alhamdulillah

10 Januari 2005

-Situasi 1-
Salam Aidil Adha... sampai rumah dalam kul6 lebih.. ummi call, on da way nak singgah shah alam.. uihss sib baik aku ada kat umah.. mau dia bising nanti.. pastu rezeki cheq, ummi bawak nasi himpit + rendang + kari ayam.. ummi wat spesel dari batu pahat.. makan le kami 3 org kat umah sewa ni.. tak ramai.. sbb yg lain balik kpg..

-Situasi 2-
Malam.. keje plak aihhhss.. Rasa malas nak p keje.. huhu penat berjalan maa.. letih x ingat.. ingat nak baring jap.. alih2 terus terlelap.. x sedar jam dah kul 11 lebih! sib baik ada kakak kat umah ni tolong kejut + anto skali.. kak amy gerak aku sbb dia terpandang tudung aku masih ada pada iron board.. dia tergerak ati nak jenguk aku kat bilik.. aku plak time tu tido, terus dia gerak.. bg tau aku dah lambat... ekceli, sblom tu lepas gosok tudung aku nak bwk masuk bilik.. tapi terlupa.. aku bernasib baik. alhamdulillah... lambat llak aku dtg keje ni haa.. dah le keje kat tempat org.. hari ni aku keje kat seksyen 9.. pinjam staf.. dan nasib baik staf sini lom end shift lagik.. so, datang tu wat cleanliness dulu le..

-Situasi 3-
dalam kul 5pg, ada panggilan telefon untuk aku.. erks, org tengah leka stock in keropok nih.. pelik pon ada.. rupanya staf seksyen 2 tepon...7 Eleven seksyen 2 kena ROMPAK!!!!selain duit dlm drawer, rokok, curut..hanset staf tu pon kena kebas jugak!hah! kebetulan aku kat seksyen 9.. lucky me.. Alhamdulillah.. but pity her.. dia kena tu sorang diri.. staf lagi satu tu tido!!! aper daaa!! baik aku ngan zu je yg keje sana! x kisah la pompuan pon.. asalkan keje siap.. pastu sama-sama handle situasi nih.. patutnya dia x leh tido! kat seksyen 2 tu, banyak sangat barang... x ada masa la nak lepak2 nih.. tau la tempat awak ni x banyak barang.. tu dah terbiasa la tuh! aku dok seksyen 9 nih.. byk keje aku wat.. kena la pandai bawak diri.. pandai-pandai la carik barang.. pandai2 la cari keje.. x payah nak org suruh je... nyusahkan org betoi!!! si zu call aku.. dia x tau nak call sapa.. so, aku mintak dia jgn panik.. try call polis.. aku nak try call bos.. tapi x dapat plak.. so aku call la kak ina.. sbb tau umah dia dekat je ngan 7 E sec 2 nih... Tapi x sangka plak 7 E seksyen 3 plak jugak kena ROMPAK!!! org yg sama... Lelaki Melayu & India.. Kak ina ni store manager situ.. dia janji nak call En. Jai (our new field manager).. aku plak nak p cal faisal (MT).. lupa plak yg store manager aku cuti, faisal yg take over store.. dia kena mai time tu jugak la nampaknya.. Aku yg kat seksyen 9 ni dah x senang duduk.. macam mana la zu kat sana.. nasib baik aku malam tu.. kalu x, mau 2 hanset aku kena kebas..
dah dua kali... sekali ari tuh.. aku patutnya keje malam, tp tukar siang.. staf baru yg merasa kena rompak.. parang maa, jgn main-main.. siap ambik 1 tray rokok malboro lagik... kali ni plak.. aku tukar p seksyen 9.. nak jadi plak, malam tu seksyen 2 kena rompak... Alhamdulillah.. Ya Allah, lindungilah aku dari sebarang malapetaka/musibah yg x diingini.. Insya-Allah...

0 kata-kata semangat: