Rumah

aku tengah cari umah baru..
adoii asik pindah umah jer..
dari kecik sampai la besar ni..
pindah randah byk kali dah...

Bandar Manjalara, KL - Seberang Perai,Penang - Sungai Petani,Kedah - Shah ALam

- Kuala Selangor - Klang - Shah ALam - Johor ...

haaa itu ikut family...

kalau umah sewa pulak..

Seksyen 8 - Seksyen 2 - Sekyen 18 - Seksyen 8 - lepas ni x tau lagi..huhu...

1st tu, duduk umah double storey...
time tu ummi keje lagi.. so, duduk menyewa sebilik dgn ummi..
abah dan adik2 dah pindah johor..
ummi la every weekend, balik johor..
satu rumah 8 org..

2nd, pindah seksyen 2 sbb dkt dgn tempat keje...
tapi pindah sbb puncanya, dr sorang housemate yg suka aku..
berlarutan pulak 3-4 org pulak pulaukan aku..
ada je yg x kena aku buat...
dan kebetulan aku kena transfer ke seksyen 18...
satu rumah ada 6 org..

so... nk dekat dan senang ke tempat keje..
aku pon cari, alhamdulilah dlm masa dua hari dapat umah flet..
selesa betul... satu rumah ni total 5 org...
tapi terpaksa kuar.. x der masalah dgn housemate...
aku balik johor..


biler dh pindah shah alam balik, aku keje kat glenmarie..
dah cari rumah kat seksyen 13...
dah dapat... tp ramai sangat pulak..
satu lagi, semua student.. ye la dkt dgn kolej kan..
dah byr deposit, nasib baik dt balik.. huhu...
nk tau baper ramai? 11 orang!

dah dua minggu dok umah chu kat taman nusa subang..
aku dapat pulak umah kat seksyen 8 ni...
even umah flet.. 3 org je satu rumah...
2 org osmet aku ni keje leh tahan gak..
so, umah hias not bad..
cuma yg x syoknye...
nk sidai baju x der tempat..
aku baru je sidai malam tadi..
tgk2 balik keje, baju aku dah berlonggok kat blik..
sejuk lagi tuh! malas la nk bising..
aku antar dobi je la selalu...
duit byk abes ke dobi.. erkss..

dan paling aku x berkenan...
ada yg bwk kawan laki bertandang ke umah..
adoiii.. x sedapnyee rasa...
aku nk balik umah..
nk lepak2 tgk tv..
nk mandi, aku msg je mmbr..
so, dia bwk kawannyer tu masuk bilik..
baru le boleh aku kar bilik..
kalu tak mmg aku terperap dlm bikik je la..
alaa boring betul..
ni skrg bwk adik laki dia form 2..
duduk lepak kat umah bujang ni haa!!
ilang dh priasi aku..
x kan dlm umah pon nk bertudung?
aku bukan alim mana pon..
kadang2 lepas je p dapur..
x biasa ler aku! x selesa!

ni yg buat aku nk pindah...
penat tau dak..

0 kata-kata semangat: