Abah

Assalamualaikum..

Lamanya aku tinggalkan habuk2 kat umah merpati ni..
terbiar pulak sampai lalang menjalar tinggi...
daun2 kering pu bersepah2 dlm umah..
jap2 bukan ke umah merpati selalunya tingi2??
cam ner la sampai lalang pon leh jengah ni??
huhu.. aper daaa aku merepek sangat ni tah..

byk sgt nk citer ni... satu2 dulu ye...

ekceli aku baru lepas separuh baca novel bayangan rindu..
hmmm sedih sgt.. pendirian si lelaki mcm my bf..
dan nasib yg menimpa sang perempuan.. macam aku...
dan seorg laki watak hero?? mcm angah ke??
errr no comment.. hahhaha...

selalunya dulu2 lepas baca novel je..
aku mesti emo... dan time tu budak2 lagik rasanya..
manja lebih sgt... sibuk la call si dia...
citer itu ini... janji dan ikrar itu ini..
alih2 dia pon dh jadi suami org...
huh.. mlm ni aku menyingkap sedikit rasa ati.. ihikss..
aku dh pernah berjanji dgn dia..
kenangan lama & rasa hati..
aku akan simpan dlm peti besi....
dan x akan buka sampai bila2..
so, hati aku kering maa..
semua tmpat area sini... mmg ada byk kenangan..
terbayang sekali imbas tanpa perasaan..
alhmdulillah jugak aku x terkesan pon rasa kecewa yg teramat teruk tu..
itulah org cakap, jgn sayang org lain berlebih-lebihan..
masalahnya aku ni dah sayang tu, sayang giler2.. huhu..
diri sendiri pon x dpt layanan istimewa tu..
hmm angah pon slalu marah aku..
sayang diri sendiri dulu...

ohh satu lagi... aku ni jenis memendam perasaan...
tp ni dh tulis blog, dah tersasar la tu kan..
sapa2 saja dh bca luahan hati aku ni.. heh...


ni aku x leh nk tdo maa..
mungkin td minum air sting..
dah sebulan lebih aku tinggalkan tu..
dah lama aku x sentuh pearl kacip fatimah..
redbull dan air tenaga yg berkaitan..
sbb apa?? fulus lorr..
dan satu lagi aku nk elakkan dr kencing manis..
ummi dah bising.. ketrunan aku ni ada masalah penyakit ni..
kalau aku x jadi kesihatan diri..
mmg la boleh dpt...
iskhhh ummi ni.. jgn la ckp mcm tu..
mcm doakan pulak!




petang tadi baca artikel pasal arwah Hussein..
pelakon veteran tu.. ayah kepada pelakon Faisal Hussein..
hmm penyakit arwah.. bentuk tubuh bdan arwah...
sama macam abah...
Ya Alah... aku mohon... moga abah dipanjangkan umur..
Abah baru umur 49tahun....
tgk la.. betapa bezanya abah dulu & sekarang??
gambar yg ahun 2007 tu.. masa bulan 3..
time tu aku benti keje dari 7 eleven..
duduk kat rumah sebab abah sakit..
dan nkjaga adik2..
tapi aku dh lama ak x balik umah..
raya baru2 ni.. terkejut jugak aku..
badan abah beza sungguh! dari tegap.. badan yg berisi...
jadi kurus kering! abah nmpk lemah..
aku sedih sgt..
Moga abah kuatkan semangat...


aku belum lagi balas jasa ummi abah...
aku belum lagi buat ummi abah bangga dgn aku..
aku belum lagi kasi kesenangan kat umi abah..


rasa teruknya aku niiii...
aku byk menyusahkan ummi abah...
aku jeles tau tgk kawan2..
aku jeles jugak dgn bf aku sendiri...
dia anak tunggal..
dia jenis family-oriented...
apa2 hal family dahulu..
mak ayah dia paling utama..

huuuu....

0 kata-kata semangat: