Huhu..

hari ni dah masuk hari ke-4 aku dok department baru...
urmm byk lagi yg nk kena blaja..
semua dok puji naik pangkat..
tapi aku x rasa hepi pon..
sbb aku ni replace tempat kak ima..
dia nk benti dah..
next week last..
sblom ni kan aku penah inform..
aku bakal dibuang...
tempat aku tu dah ada pengganti maa..
tp lain plak citenyer skrg..

kak ima dgn secara mengejutnya antar surat resign..
so aku dipanggil.. mula2 tu ingat aku kena tendang ke..
rupanya naik atas.. dh x duduk bawah..
ikutkan kata PA merangkap bos tu.. huhu..
ekceli dia ada satu position lain..
dia nmpak aku sesuai utk keje tu..
tp disebabkan kak ima benti, so dia rasa why not aku try bhgn ni plak..
lgpun related dgn skop keje aku dulu...
apa2 la madam.. i'll try my best...
dlm ati aku bengkek je...
semua tu alasan je.. menci!

tp aku kena ckp alhamdulillah jugak ar kan..
x bersyukur plak kang.. huhu...
dlm masa yg sama aku still mencari jugak keje lain..
utk kebaikan dan kesenangan aku jugak.. hmm..

ni aku dh blaja serba sedikit..
tp bengang + tension + x puas ati...
ye ar.. mentang2 dah nk benti, kak ima leh wat goyang kaki..
semua keje dilambakkan kat aku!
ok fine nk suruh aku settle kan..
kot ya pon, ajar la.. ni aku terkial2..
aku cuba gak blaja sendiri..
dia leh gelak2kan aku.. hampeh btol!
kalau aku take over, orgnya dah x ada kat company ni..
x pe.. mmg aku btol2 kena blaja sorang2..
tanya sana sini..
ni tidak... orgnya masih bekerja..
pehtu tau ngular jee..
kasik la turun ilmu tu..
time aku nk blaja buat, dia wat hal lain..
time aku tgh wat keje, dia sibuk plak nk suruh wat itu ini..
adussss... kesabaran aku ni...
aku x reti la nk marah2..
aku cuma reti menangis je.. x leh ar nk tahan..
org nk kata aku cengeng pon.. katala..
mmg aku sensitif..huh!

0 kata-kata semangat: