Terkilan + Tak puas hati + Serba Salah

KENANGAN LAMA

Seksanya untuk melupakan org pertama yang pernah bertakhta dalam haittiku!
Kenapa yang pertama iu menyukarkan hidupku setiap masa,
sedangkan dia begitu bersahaja di hadapanku?
Kenapa yang pertama itu payah untuk dibiarkan pergi dari kenangan,
sedangkan aku sudah bahagia dengan apa yang aku kecapi ketika ini?


Aku berlawak dgn dia.. Kenapa tak cari yg lain?
Jawapan yg sering kudengar
”Takut hal lama berulang.. diri ditinggalkan..”

Dia seperti menyalahkan aku.
Akukah yang meninggalkan dirinya?
Aku pentingkan diri?
Aku tak memahami dia?
Aku yang terburu-buru?

Kawan dia kata -> ”Dia nak clash dgn aku, tapi tak der point!”
Aku terlampau percaya pada kawan dia?
Kiranya kawan dia yang memecahbelahkan hubungan kami?
Lagipun katanya banyak sangat kata-kata dari kengkawan dia..
Tak tahu mana betul atau mana salah..
Aik.. member-member dia tak berkenan dgn aku ker?

Kenapa dia mendiamkan diri?
Kenapa tak menghubingi diri ini?
Membiarkan aku keseorangan memikirkan kata-kata KAWAN BAIK dia?
Memikirkan apa salah silap
Sengaja menghilang...
Membiarkan aku terumbang-ambing dengan pelbagai persoalan....

Baru-baru ni jumpa dia..
Tiba-tiba je ajak keluar.. Nak jumpa..
Time tu aku kat ofis..
Memandangkan waktu rehat, tak kisah la jupe kejap..
Tanya kabar.. Borak biasa-biasa je..
Then, dlm dok berborak tu terselit plak pasal abang aku..
Sibuk plak dia tanya pasal Cik Abe...
Aik! Kemain selidik!
Aku dgn bangganya + Senyuman sampai ke telinga ...
Cerita pasal Abang... yang baik-baik je maa...
Biar dia jeles.. Ces! Boleh dok main gelak-gelak lagi!
Huh! Sejak dari dulu.. pandai dia cover air muka dgn senyuman + gelak-ketawa...
Aku tak dpt nak tafsirkan apa yg berada di fikiran dia..
Aku dibiarkan berteka-teki...

Sekarang ni rajinla plak dia membalas msg...
Baru nak tebus kesilapan lalu?
Baru nak mulakan langkah-langkah yg diperlukan?
Baru nak memenangi hatiku?

Aku masih menyayangi dirinya?
Bodohkah aku ?
Sedangkan sudah ada yang sayang,
masih teringin melayan kenangan lama?

Asyik pk pasal ne, buat aku tension!
Kelakar pon ada!
Tu la asyik baca novel..
Tak sangka kisah-kisah yang aku baca tu..
Terjadi plak pada diri sendiri...

TABAHKAN HATIMU!!
FIKIRKAN TENTANG YANG TERSAYANG!
PILIH ORANG YANG MENYAYANGI DIRI KITA SEPENUH HATI!

PINDAH

abah kena transfer ke batu pahat, johor..
start 1st june..kiranya dia p sorang dulu..
pastu bulan dis nanti, baru sumer ikut...

aku? semua stok tanya... Kak Long ikut p johor ke?
aiyakk... ikutkan aku nak stay sini la..
malas la nak pindah-pindah nih...
penat... dari kecik samapi ke beso asyik pindah-randah je keje...
errr.. ekceli tak mo jauh ngan abe.. ahakss...
hmmm setiap kali aku kasik awapan kat sumer org..
ummi & abah mesti pasang telinga...
nak dengar jawapan aku...
Jawapan aku tak mo pindah le.. nak dok kat Shah Alam je..
muka parents aku redup je...
alamak... cian plak kat depa...
tapi... aku nak gak rasa berdikari...
dari kecik aku dok umah...
tak pe la.. nak belajar susah..
kan ke dulu ummi asyik bising..
anak-anak dia tak tau susah..
rasa senang je.. aku nak rasa gak...
leh aku buktikan.. aku tak seperti yg ummi pikirkan..
nanti kalau tak tahan..
aku pindah le johor tu... huhu...
derang mcm wat aku ni budak-budak lagi..
iskhh... tak best la..
hmm member aku kata kat johor tu banyak keje..
tapi keje tu kat area town..
so jauh le antara batu pahat & johor bahru..
tak der bas... pastu.. pencemaran air + udara lagik..
aiyakk.. ni tak syokkk le...
oppsss.. sorry org johor..
ni cheq dengar dari member..
derang penah keje kat sana...
kalau salah.. ampun.. ampun...

0 kata-kata semangat: