Kek

hhuuhu... aku baru je selesai wat kek cekelat..
tadi lepas bwk kuar dr oven tu..
nampak ok.. bau pon sedap je..
tp aku blom rasa berbangga lagik..
dr pengalaman 2 kek aku yg lepas..
bau je sedap.. biler rasa yg dlm... hampeh!ok..
kek kali ni plak... aku biarkan sejuk dlm 10 min..
pastu nak potong le..
bahagi 2 bahagian...
kat tengah tu leh letak coklat cair..
aisehh aku terburu-buru la plak..
kek ni belum cukup sejuk lagik..
ada rasa panasnya maa...jadi bahagian atas tu pecah...
dah mengeluh jap...
adehhh...tak pa.. tak pa...
letak coklat cair tuh... tampal-tampal balik bahagian atas kek yg pecah tadi ...
pastu lebihan coklat siram atas kek ..
haaa.. time ni aku leh le senyum sket...
coklat tu menyorokkan keadaan kek yg pecah..
muahhaha...selesai.. letak chocolate rice...
then masuk dlm fridge.. kasik keras...
malam karang leh le potong...
harap-harap elok leee...
ni kali ke-3 aku wat kek coklat nih...
mungkin tak 100% jadik..
dlm 70% pon dah ok..
pas ni nak wat kek coklat lagi..
biar 100% menjadi....
kek mable dah jadik..
sekali buat je... tu yg best...
hmm maybe aku wat tu dlm keadaan relax...tak tension...
pastu asyik ingat kat abg..dat y kek menjadi! ahaksss!!
ye la... aku ader baca sat novel dr jepun..
ala dah translate malay lee...
dlm tu 2 watak utama...
sorang pereka baju pengantin..sorang lagi chef yg wat kek..
derang ni bestfriend.. tapi lelama jadik couple...
yg aku nak bg tau ni..
depa sependapat...
"kalau buat something...
biar dlm keadaan relax & happy..
hasil yg dpt sure memuaskan..."

0 kata-kata semangat: