Ayat Seribu Dinar




:: Ayat Seribu Dinar ::
Mafhumnya: Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Akaun Tabung Haji




Alhamdulillah.. Akhirnya Afiq dah ada akaun Tabung Haji!
Duit raya dia untuk tahun ni semua simpan... Yeay!
Sebenarnya nak buka dari awal-awal dia lahir dulu.. tapi asyik tangguh je...
Pastu kewangan pon tak mengizinnkan... Jadi duit yg dia dapat, semua pakai..
Guna untuk beli brg2 dia jugak...
Skrg ni membuak2 nak bukak akaun sbb terbaca entry satu blog nih..
"Jika tahun ini 2012 anda mencukupkan wang sebanyak RM1,300.00 di Tabung Haji, anda layak untuk mendapat nombor giliran mengerjakan haji. "

selebihnya leh la baca kat blog tu ye...

 syiokkknye kalau dapat ke TANAH HARAM muda2 ni kan....
ummi & ayah Afiq dah lama tak menabung.. huhuh...
lepas ni kena start balik tolak duit untuk simpanan...
Buku Tabung Haji pon terperuk je dalam laci tu... hehe...

Nanti adik Afiq pon nak bukak akaun tabung haji jugak..
tak leh dah tangguh2 lagik!




1 kata-kata semangat:

♥iqah♥ said...

wah , bestnya cam tuh.
duit kita dah lebih dari jumlah tuh dalam tabung haji tapi semua simpan untuk kahwin.
hee.
lagipun dah niat guna duit tuh untuk kahwin.
takpe , nanti boleh sambung kumpul lagi.
insyaallah , sama sama la kita doa semoga umur kita dipanjangkan dan dapat menunaikan haji dalam usia muda nih.
aamiin !
:)~

Love is in the air....



Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers