Rawatan Cara Islam | Niat, Usaha, Doa & Tawakkal

Madu dapat melembutkan dan memelihara kulit, sekaligus dapat mengubati pecah-pecah. Jika 2 sudu besar madu lebah dimasukkan ke dalam satu liter air panas, maka boleh digunakan untuk membersihkan kulit dan membuka pori-porinya.


Antara khasiat hebat madu lebah adalah merawat luka. Dalam hal ini, madu memiliki keistimewaan tersendiri, iaitu tidak melekat pada luka. Bahkan madu akan membuat luka menjadi kering, terlepas dari serangan kuman yang merbahaya & membawa kesembuhan yang cepat.
Antara manafaat madu lebah original adalah mengubati liver atau hati, serta membantu menghilangkan racun dan proses kerj hati. Amalkan mengambil satu sudu (guna sudu plastik) setiap pagi, insyaAllah badan akan sentiasa bertenaga, tahan serangan penyakit & sentiasa berfikiran sihat & cerdas!



Menurut ahli perubatan amalan minum yogurt yang konsisten dapat melambatkan proses penuaan. Orang-orang Bulgaria boleh berusia panjang kerana mereka banyak minum yogurt. Proses pengsaman yogurt terkawal dr terdedh kepada bakteria berbahaya. Proses pengasaman tersebut sebenarnya melembutkan & memudahkan proses pencernaan dalam tubuh.
Syangi usus kita dngn minum yoghurt stiap hri :-)


Ikan dan makanan dari laut adalah makanan yang sihat. Ikan juga diakui sebagai sumber nutrisi untuk otak. Selain ianya juga penting untuk kesihatan tulang, gigi dan darah. Kajian juga dilakukan bahawa ikan boleh menjada dairi dari serangan penyakit jantung.

Antara kajian yang telah dilakukan mendapati bahawa minyak ikan memiliki pengaruh yang kuat untuk meringankan kadar kolestrol yang biasa menganggu ruang pembuluh darah. Ia juga berfungsi mengurangkan kandungan lemak dalam darah yang boleh menyebabkan penyakit jantung!

0 kata-kata semangat: