step by step II

~~sambungan dr entri pada 13 Ogos 2008~~

Step 1 - kenal adik beradik
Step 2 - kenal saudara-mara
Step 3 - jumpa mak bapak ( Hari Raya )
Step 4 - bwk rombongan ( bincang apa yg patut )
Step 5 - Hari Bersejarah
****************************************
Salam... huhu... dari 5 langkah yg perlu diikut...
tapi mamat ni melompat dari langkah pertama ke langkah ke-4 maaa.... huhu....
sblom ni mmg family aku x berkenan...
tp makin lama dah leh terima....
Arwah abah... Beberapa hari sebelum menutup mata, dia tanya aku... "Bila nak kawen.."
maybe dia tau masa dia x lama.. sakit dia pon makin melarat... tu yg nk tgk aku kawen...
tapi tak kesampaian... sebulan dua lepas arwah pergi...
aku macam blur + tawar hati ttg kawen ni...
bila mak Mr.Z tanya itu ini... aku mula la sedih...
bagi pihak ummi... aku nmpk dia pon dah mula lepaskan anak2 dgn pilihan masing2...
dia spt hilang arah... nmpk makin lemah... dia dah x ada tmpt berpaut...
dia ada ckp... "Korang buatla apa yg korang suka... Fikirla baik buruk utk diri sendiri..."
masa ummi inform pada saudara-mara yg aku akan bertunang sabtu lepas...
Paklong bising... nak tau apa dia kata...
"Dah kenal ke orgnya... keje apa? dah fotostat slip gaji budak tu??? "
Tapi, ummi cuma jawab... "Biarla dia.. Asalkan diorg suka sama suka... dan budak tu boleh jaga kak long"
Aku mmg la gembira bila ummi dah berlembut skrg... dan terima pilihan hati...
Tapi dlm masa yg sama... sedih jugak utk dia...
dulu dia byk berbincang n minta pendapat Arwah Abah...
maybe dia dh x mo pening pala pk itu ini... dia terima je pilihan aku...
oh ya...step ke-2 tu.. Mr. Z ada gak la jupe Mak Njang aku sekali...
Aku p bwk.. tp silap perhitungan laaa...
MakNjang n family ni alim orgnya...
layan ok je.. Tp dlm ati... mana leh kuar dgn laki bukan muhrim!
dia p mengadu kat ummi...
adussss.... sejak tu aku malas nk bwk jupe dgn saudara-mara yg lain...
konon nk bwk time raya... x jadi...

.:070209:.
buat simple je...
jemput saudara-mara yg dekat...
mmg ramai bising, aku x inform...
alahhh nnti time kenduri yg sebenar...
datangla beramai-ramai ye!
lagik 10 bulan!!! hehehe....

0 kata-kata semangat: